Fotografie is belangrijk voor elk bedrijf, zo ook voor bedrijven in de groenbranche! Eigen fotografie zorgt voor een onderscheidend vermogen en in de eerste plaats ook om jou echtheid te valideren. Een must om meer bloemen of planten te verkopen! Of het nou gaat om vaste tuinplanten of snijbloemen, met moet jouw product zien om het te willen. En het liefst doe je dit natuurlijk met eigen fotografie!
Waarom is fotografie belangrijk voor de groenbranche?
Fotografie in de groenbranche is belangrijk om verschillende redenen. De belangrijkste daarbij is toch wel het onderscheidend vermogen om zo meer verkopen te realiseren. Zo moeten sommige foto’s inspelen op het geval en andere foto’s laten jouw personeel naar voren komen. Maar ook duidelijke foto’s van jouw bloemen of planten zijn belangrijk. Photosynth zet de belangrijkste soorten fotografie voor jouw als bedrijf in de groenbranche op een rijtje:
Productfotografie
Productfotografie:
Productfotografie is belangrijk in de groenbranche omdat jouw directe klant zo gelijk weet wat ze kunnen verwachten als ze bloemen of planten bij jou bestellen. Deze vorm van fotografie zorgt er dan ook voor dat jouw bloemen of planten, zonder poespas, maar vol in bloei of op zijn best neergezet worden. Zorg ook dat het etiket duidelijk (niet overheersend) op de foto staat. En biedt je jouw bloemen of planten aan in verschillende stadiums? Laat deze dan ook duidelijk zien in de foto’s. What you see is what you get, daar gaan we voor!
Zo voorkom je teleurstellingen vanuit je klanten.
Fotografie in de kas:
Fotografie in de kas is één van de basis elementen voor jouw bedrijf. Het zorgt ervoor dat je jouw website kan personaliseren en duidelijk naar buiten kan brengen. In de groenbranche, en elke andere branche tegenwoordig, wil je je onderscheiden. Een onderscheidend vermogen helpt je als bedrijf aan verkopen, maar ook bij het aantrekken van nieuw personeel. Vacatures spreken meer aan wanneer je echt beeld hebt van hoe het er aan toe gaat in jouw kas. Zet het personeel in het zonnetje tijdens het werk en vertel zo echte verhalen.
Sfeerfotografie:
Deze fotografie is iets wat we steeds populairder wordt in de groenbranche. Het is een extra bovenop de productfotografie en reguliere fotografie in de kas. Sfeerfotografie zorgt ervoor dat jij écht het verschil kan maken in de groenbranche door goed uitgedachte concepten. Sfeerfotografie inspireert de eindklant, maar zet ook jouw directe klanten aan het denken. Het focust op een beleving en kan zo helpen de doorslaggevende keuze te maken om wel met jouw bloem of plant te gaan werken. Een mooie pot of een gezellige locatie is hierin niet meer genoeg, als we het aan Photosynth ligt. Hiermee vergroot je niet je onderscheidend vermogen.
Onderscheidend vermogen dankzij fotografie in de groenbranche
Leuk, dat onderscheidend vermogen dankzij fotografie, maar hoe werkt dat dan precies? Bij Photosynth stellen we onze klanten verschillende vragen, onderscheidend vermogen moet namelijk wel bij jou als bedrijf passen. Schrijf de antwoorden van de volgende vragen op en laat je creativiteit de vrije loop. Wij zetten de belangrijkste punten voor je op een rijtje.- Wat onderscheidt jouw bedrijf van andere?- Waar staat jouw bloem of plant (/product) bekend om?- Wat weten veel mensen nog niet van jouw bloem of plant?- Wat kan je uitlichten van jouw bloem of plant?- In welke setting vind je jouw bloem of plant vaak?- Wie is jouw eindklant?- Wat is de missie van jouw bedrijf?- Wat is de slogan van jouw bedrijf in de groenbranche?
De antwoorden op deze vragen zullen je inspiratie geven voor een duidelijk concept. Zo ben jij klaar om de fotografie voor jouw bedrijf in de groenbranche vlekkeloos en op één lijn te krijgen met jouw bedrijfsdoelen! Bedenk van tevoren de sfeer die je wilt bereiken en maak een moodboard in Pinterest, bespreek dit met je fotograaf. Wij zijn in ieder geval benieuwd naar jullie inspirerende moodboards en de bijbehorende shoots!
Ps. Wist je dat Photosynth ook fotografie en concepten bedenkt voor de groenbranche?
Bekijk hier het portfolio van Photosynth.
Comments